Verkkoasiointi
Ennakkoasiointi verkossa
WiseMaster Eco -järjestelmän tarjoaman verkkoasiontiratkaisun avulla asiakas voi ilmoittaa ja maksaa ennakkoon tuomansa jätteet, jolloin asiointi asemalla sujuu vaivattomasti ja nopeasti.
WiseMaster Eco ja verkkoasiointi
Verkkoasiointi avaa uusia mahdollisuuksia kehittää jäteasemasi toiminta monipuolisemmaksi asiakaspalvelukokonaisuudeksi.
WiseMaster Econ verkkoasiointi tarjoaa mahdollisuuden palvella asiakasta monipuolisemmin. Pelkän jäteasemalla asioinnin sijasta asiakas voi hoitaa asioinnin etukäteen maksua myöten jäteyhtiön verkkosivuston kautta.
WiseMaster Eco verkkoasiointi on mahdollista rakentaa asiakasyrityksen tarpeita vastaavaksi kokonaisuudeksi. Voit valita jäteasemallesi rajatun kokonaisuuden yksittäisillä verkko-ominaisuuksilla tai kattavan kokonaisratkaisun, missä asiakkaalla on käytössään kattava verkkoasiointiratkaisu. Tällöin jäteasemalla asiointi on nopeampaa ja helpompaa, koska asiakas voi etukäteen lisätä ostoskoriin kaikki jätteensä, joita hän on tuomassa, ja maksaa ne. Asiakkaan tunnistaminen jäteasemalla tapahtuu joko itsepalvelukioskilla tai henkilökunnan toimesta mobiilikassaa käyttäen.
Verkkoasiointi osaksi jäteyhtiön toimintaa
Verkkoasiointi laajentaa monella tavalla jäteasemien toimintaa entisestään. Laajimmassa ratkaisussa jäteyhtiön jakeet ja hinnastot viedään rakennettuun verkkoratkaisuun, josta asiakas voi valita ostoskoriinsa haluamansa jakeet. Jotta asiakkaan asiointi verkkokaupassa olisi vaivatonta, jaevalintoja helpottamaan on verkkopalvelun aktivoitu älykäs laskenta. Sen avulla valmiit kokonaisuudet voidaan muuttaa automaattisesti hinnoitteluyksiköihin. Esimerkiksi jätesäkkien kappalemäärävalinta tai huonekaluille voi olla omat valintansa, kuten 3-istuttava sohva. Verkkopalvelun älykäs laskenta muuttaa ilmoitetut jätteet automaattisesti esim. kuutiometreiksi.
Kun asiakas on valinnut verkkopalvelun valikosta kaikki tuomansa jakeet, siirtyy hän kassalle maksamaan ostokset. Maksut kulkevat turvallisesti Paytrailin kautta ja ne kohdennetaan automaattisesti oikeisiin asiakastapahtumiin ilman, että jäteyhtiön henkilökunnan tarvitsisi tehdä manuaalista kohdentamista. Jos asiakas on luonut verkkoasioinnin sivustolle oman asiakastilin, on myös laskutus mahdollista.
Lopuksi, maksun jälkeen, asiakas saa kuitin, jonka hän voi tulostaa. Lisäksi järjestelmä lähettää automaattisesti kuitin asiakkaan sähköpostiin ja tekstiviestin, jossa on linkki kuittiin. Näin asiakas ei hukkaa jäteasemalta saamaansa kuittia. Kuitti on olennainen tosite, sähköisenä ja paperisena, koska kuitissa olevan QR-koodin avulla asiakas tunnistautuu asemalla. WiseMaster Eco -verkkoasioinnin kuitteihin on mahdollista sisällyttää muutakin informaatiota. Kuitissa voi olla mm. jäteaseman kartta ja ohjeet valittujen jakeiden vientiin sekä muita asiointiohjeita.
Ennakkoilmoituksella asiointi maksua vaille valmiiksi
WiseMaster Econ verkkokaupassa onnistuu myös ennakkoilmoitus, jolloin jäteaseman verkkoasiointi voi asiakkaan näin haluttaessa olla käytössä ilman ennakkomaksua. Jos asiakas valitsee tämän ominaisuuden, hän hoitaa verkossa ennakkoilmoituksen siitä, mitä jätteitä hän on tuomassa jäteasemalle. Ennakkoilmoitus toimii samalla tavalla kuin verkkokaupan ostoskori, mutta lopussa maksamisen sijaan ilmoitus tallennetaan järjestelmään. Asiakas saa ilmoituksesta kuitin, missä on QR-koodi. Kun asiakas saapuu jäteasemalle, hän tunnistautuu asemalla saamallaan koodilla ja hoitaa maksun joko itsepalvelukioskilla tai asiakaspalvelijan kanssa mobiilisti.
Molemmissa tapauksissa QR-koodin avulla järjestelmä osaa suoraan valita asiakkaan ilmoittamat jätteet. Jos asiakas suorittaa maksun asiakaspalvelijan mobiilikassaan tai toimistolle, voi asiantuntija tarvittaessa samalla tarkastaa asiakkaan kuorman. Vaihtoehtoisesti asiakas voi tunnistautua itsepalvelukioskilla, mikäli sellainen on käytettävissä.
Vahva tunnistautuminen lisää luotettavuutta
WiseMaster Eco -verkkoasiointiratkaisussa asiakas voi aina tehdä verkkokaupassa tilauksen ja maksaa sen ilman tunnistautumista. Yritysasiakkaille ja säännöllisesti asioiville asiakkaille on verkkokaupassa tarjolla vahvaan Suomi.fi-tunnistautumiseen perustuva ratkaisu. Sen valitessaan asiakas hoitaa tunnistautumisen verkkoasiointipalveluun omilla pankkitunnuksillaan.
Verkkopalvelun asiakastili kasvattaa asiakkaan asiointimahdollisuuksia. Asiointitilin kautta asiakkaalla on käytettävissä monipuoliset tiedot asioinneistaan. Halutessaan sitä kautta voi helposti tarkastella yrityksen tapahtumia, koska jokaisesta kuormasta tallentuu tarkat tiedot. WiseMaster Eco -verkkoasiointiin rekisteröityneet sopimusasiakkaat voivat lisäksi tarkastella laskutustaan asiakasportaalissa sekä hallinnoida omia sopimuksiaan. Asiakasportaalin avulla voit myös luoda yrityksen työntekijöille omia asiakaskortteja, joilla he voivat jäteasemalla tunnistautua laskutusta varten. Vahvan tunnistautumisen ansiosta asiointi jäteaseman verkkokaupassa on tietoturvallista ja varmaa.
WiseMaster Eco -verkkoasiointi:
- Tuotavan jätteen ilmoittaminen puhelimen, tabletin tai tietokoneen selaimella
- Helppo ja graafinen käyttöliittymä
- Tuki erilaisille yksiköille (kg, tn, m³, kpl jne) ja automaattiset yksikkömuunnokset, esim. sohva –> m³
- Asiakastietojen tallentaminen halutussa laajuudessa, myös vahva tunnistautuminen
- Verkkomaksut Paytrail-palvelua käyttäen
- Kuitti tapahtumasta PDF-muodossa, myös asiakkaan sähköpostiin ja tekstiviestillä
- Tunnistautuminen kuitin QR-koodilla, mahdollisuus itsepalveluun
- Tunnistautuneille asiakkaille Asiakasportaali, jossa asiointihistoria ja sopimustiedot
Tutustu Wisemaster Eco -järjestelmän muihin palveluihin:
Kiinnostuitko WiseMaster Eco -ratkaisusta?
Parhaiten tarpeesi selviävät, kun sovimme tapaamisen. Hoidamme sen joko etänä tai kasvokkain. Ota yhteyttä ja selvitä, miten jäteyhtiösi voisi hyötyä ratkaisustamme.
“Järjestelmän toimittajan M-Technologyn toimihenkilöt osaavat todella hyvin kuunnella, mitä asiakas tarvitsee. Kuuntelun pohjalta he osaavat kuvata, miten järjestelmä pitää toteuttaa ja sitten myös toteuttavat sen!”
Jukka Saukko
Tuotantopäällikkö, Vestia Oy